הגר"מ הלוי: "נכשלנו בחינוך. להסביר לציבור לחזור לזהות היהודית"

מהדורת הבוקר No Comments on הגר"מ הלוי: "נכשלנו בחינוך. להסביר לציבור לחזור לזהות היהודית"

רבה של פ"ת הרב מיכה הלוי לקאהן וחכם ב"קול חי": "אני קורא לרבנים שעומדים מאחורי מתווה הגיור: רוב רבני ישראל מכל העדות והגוונים, אומרים לכם תעזבו את זה. אל תפגעו בנשמתה וביהדותה של ישראל, אל תשנו מסורת של שנים"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הגאון הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה על רפורמת הגיור בראיון כאוב ב"מהדורת הבוקר" על הרפורמות בנושאי הגיור והכשרות אותם מוביל שר הדתות, מתן כהנא: "ברשותכם אני רוצה לפתוח בעניינה של הגיור בישראל ומשם לבוא לסוגיית הגיור".

"בסוגיית הרבנות הראשית אמר הרב: "לאורך כל הדורות, כל רבנות; חרדית ודתית מכל הסוגים העמידה מסורת לעם ישראל. הצליחה על ידי נישואין וגירושין לשמור על המשפחה היהודית, לשמור על מסורת החגים והשבת כמסורת על כשרות בבסיס העם היהודי".

הרבנות איננה אגף כוח אדם של משטרת הדת בישראל, טוענים השר כהנא ועוד אנשים שהוא מחזק את הרבנות  בזה שהוא מוסיף תקנים ומפקחים לכשרות על בתי הדין – הרבנות איננה משטרת הדת, רבנות היא העמדת המסורת".

"יסוד הגיור הוא קבלת מצוות, קבלת מצוות זה לקבל שיש מסורת ישראל בכל נושא; דינים דאורייתא ודינים דרבנן אם הוא חושב שהוא לא מקפיד בכל דקדוקי הסופרים  לא קיבל עליו עול מצוות. כדי לגייר צריך רצון לשמירת מצוות. הרבנות הלכה בשיטה המקלה, אין לדיין מה שעיניו רואות, אם ביה"ד מתרשם שהקבלה של הגר היא המסורת גם אם לא רואים את כל המצוות זה מתקבל. התגיירו כשלושת אלפים גרים מדי שנה ברבנות, זה נתון גבוה מה רוצים עוד? לשנות את המסורת?".

"לצערינו, יש בישראל יהודים בישראל שיכולים להתחתן עם גוייה, נכשלנו בחינוך. כתוצאה מכך רוצים לעשות גיור קטנים, אבל אין בכך תועלת משום שהם לא ימשיכו לקיים מצוות".

"הרפורמה הזאת כמו רפורמת הכשרות משנה את מסורת העבדות. מה עלינו לעשות, להסביר לעם ישראל הלא-דתי לחזור לזהות היהודית שלא להתחתן עם גויה, למנוע את ההתבוללות עוד שבע עשרה שנה. אנחנו קוראים לרבנים שעומדים מאחורי המתווה, אל תשנו מסורת ישראל הקשיבו לרוב רבני ישראל".



0 תגובות